Oldalunkon cookie-kat használunk a jobb teljesítmény és testreszabott tartalom érdekében.
Kosár tartalma:
? termék ? Ft értékben
Üdv ?! | Fiókom | Kijelentkezés
Így tartsuk be az újévi fogadalmainkat
2019-01-03
Az éveleji elhatározások sokszor egyszerű fellángolásokká szelídülnek, az újévi fogadalmak pedig elkopnak. Idén legyen ez másképp! Cikkünkből kiderül, hogyan szakíthatunk időt a legnépszerűbb fogadalmakra a rohanó hétköznapokban.

Az új év mindig misztikus egy kicsit. A halálba menekülő természet új esélyt kap az egyre melegebben sütő naptól, újra kezdődik az élet. Ha mi nem is előről kezdjük az életünket ilyenkor, az új év egy remek lehetőség arra, hogy tiszta lappal induljunk, elhagyjuk a rossz szokásainkat és újakkal helyettesítsük azokat. Az új év az újévi fogadalmak ideje.

Igen ám, de a december végi, január eleji elhatározások sokszor egyszerű fellángolásokká szelídülnek, az újévi fogadalmak elkopnak, mi pedig van, hogy már februárban sem merünk beszélni róluk, mert csak a saját kudarcainkat látjuk bennük. Ismerős, ugye? Idén lehet ez másképp! Összegyűjtöttük a legnépszerűbb újévi fogadalmakat és, hogy hogyan szakíthatunk rájuk időt a rohanó hétköznapokban.

Idén odafigyelek a költségeimre

Idén odafigyelek a költségeimre

Talán az egyik legnépszerűbb újévi fogadalom, szinte minden további fogadalmunk alapja, hogy megpróbálunk egy kicsit spórolni és a hó végén a pénztárcánkban csörgő krajcárokból megvalósítjuk álmainkat. Bár elsőre ez nagyobb kihívásnak tűnhet, valójában olyan apróságokon tudunk a legtöbbet spórolni, amikre nem is gondolnánk. Valahányszor megkívánunk a metróaluljáróban egy pogácsát vagy szendvicset, gondoljuk át, valóban az éhség az oka-e annak, hogy beállunk a sorba, vagy inkább csak a megszokás. Az esetek többségében a megszokás lesz a verseny győztese. Ugyanez a helyzet a vásárlás közben kiszemelt csokiszeletekkel, péksüteményekkel is. Valóban szükségünk van rájuk? A válasz a legtöbb esetben a nem lesz. Ilyenkor álljunk ki a sorból, tegyük vissza a csokit a polcra, nap végén pedig jutalmazzuk meg magunkat, amiért erősek voltunk: dobjuk be a malacperselybe a meg nem vett pogácsa, csoki árát.

Ha úgy gondoljuk, hogy nehéz lenne ellenállnunk a kísértésnek, intézzük a heti nagybevásárlást online, így biztosan nem fog szemezni velünk a kassza mellett a kedvenc nasink, ráadásul az egyéb impulzusvásárlásoktól is megkíméljük magunkat. Arról nem is beszélve, hogy márciusig minden Online Prímás vásárlás, amelyet Mastercard bankkártyánkkal fizetünk ki, 2000 forint kedvezményt jelent a következő vásárlásunkból; érdemes erre a lehetőségre is lecsapni.

Idén napi háromszor fogok enni

Idén legalább napi háromszor fogok enni

Az étkezéseket könnyen hajlamosak vagyunk elhagyni, ha nem szoktatjuk hozzá a szervezetünket ahhoz, hogy legalább naponta háromszor jelezze: ennünk kell. A sok munkára fogjuk, hogy nem jutott időnk ebéldelni, uzsonna időben pedig már a gyerekekért rohanunk az óvodába, a napvégén pedig egy bőséges vacsorával kárpótoljuk magunkat a kihagyott étkezésekért. Legyünk erősek – enni kell! A rendszertelen táplálkozás akár komolyabb emésztőszervi vagy hormonális problémákhoz is vezethet, arról nem is beszélve, hogy mennyit nyer az agyunk azzal, ha néha szünetet is engedélyezünk neki napközben – az étkezések elhagyásával pedig ettől is megfosztjuk magunkat. Nincs mese, ebben a kérdésben szigorúnak kell lennünk magunkkal! Állítsuk 30 perccel korábbra az ébresztőt, és a munkahelyünk felé menet egy Prímába betérve vegyük meg a reggelinket, ha később kezdődik a munkanapunk, több helyen akár a meleg ebédünket is megvásárolhatjuk – keressük a Príma Falatok emblémát az üzleteken. Ha már kiadtuk rá a pénzt, sokkal nagyobb lesz a hajtóerő, hogy el is fogyasszuk a megvásárolt reggelit, ebédet. Délután, hazafele menet vegyük meg a vacsorát, vagy akár a másnapi reggelit is, és igenis, üljünk le a családdal vacsorázni. Ha pár hétig tartjuk ezt a szokásunkat, hamarosan rutinná válik és élvezhetjük a pozitív hatásait.

Idén tudatosabban táplálkozom

Idén tudatosabban táplálkozom

Ha már háromszori étkezés, a tudatos táplálkozás is sokaknál felmerülő fogadalom lehet. Ennek az elhatározásnak egy egyszerűbben betartható változata az, ha csak egy-egy alapanyag elhagyásával lépünk rá a tudatos táplálkozás útjára. Aki komolyan gondolja ezt a fogadalmat, annak mindenképpen javasoljuk, hogy így építse fel a dolgot. Kezdjük például a finomlisztek elhagyásával, majd, ha ezzel már megbarátkoztunk, felkerülhetnek a listára a cukrok, a glutén, a laktóz stb. Legalább egy-egy hónapot hagyjunk magunknak arra, hogy hozzászokjon nem csak a szervezetünk, de a gondolkodásmódunk is az új szabályokhoz, mielőtt tovább szigorítjuk az étrendet, különben nagyon könnyen beletörhet a bicskánk ebbe az elhatározásba.

A boltokban többnyire egy helyre gyűjtik ezeket a típusú, úgy nevezett reform ételeket, de azért így is előfordulhat, hogy nagyon résen kell legyünk. Ha könnyített bevásárlásra vágyunk, használjuk az Online Príma szűrőit, így eleve kizárhatunk bizonyos alapanyagokat és magabiztosabban pakolhatjuk a kosarunkba a megfelelő élelmiszereket. Ha pedig ötlethiányban szenvedünk, keressük fel a @primaboltok Instagram csatornát, vagy a Príma blogot, ahol rendszeresen meríthetünk ihletet a különböző diétáinkhoz.

Idén többet fogok főzni

Idén többet fogok főzni

Mind a spórolással, mind a tudatos táplálkozással kapcsolatos elhatározásainkat megkönnyíti, ha mostantól több időt töltünk a konyhában, így ez az előbbiekkel is jól kombinálható fogadalom lehet. Bár eleinte úgy tűnhet, hogy a rendszeres főzés időrabló tevékenység, valójában nem kell, hogy így legyen. Elég csak egy kis átgondoltság és tervezés, és remekül beilleszthető a mindennapjainkba. Válasszunk ki egy napot minden héten, amikorra kiadjuk magunknak a feladatot: meg kell tervezni a következő heti menüt. Ezzel egyrészt öntudatlanul is elkezdünk odafigyelni rá, hogy kissé változatosabban együnk, másrészt idővel megtanuljuk, mely ételek elkészítése igényel több vagy kevesebb időt, és ezeket így a megfelelő napokra be tudjuk táblázni. Ám a változatossággal se essünk át a ló túloldalára! Nem baj, ha egy héten kétszer, olykor esetleg háromszor is ugyanazt esszük. A hétvégi ebédből készítsük mindjárt dupla adagot, így két hétköznap máris felszabadul, a hétköznapokra pedig válasszunk egyszerűen, gyorsan elkészíthető ételeket. A tervezéssel egyébként még több időt megspórolhatunk magunknak, hiszen ha tudjuk, mit fogunk enni, nem kell mindennap munka után boltba mennünk, sőt, a sorbanállást is elkerülhetjük akkor, ha a bevásárló listánk tételeit az Online Prímán pakoljuk a kosárba. Arról nem is beszélve, hogy elkerülhetjük a munkában az ebédet megelőző félóra kiesést, amit feladataink elvégzése helyett a „mit egyek ma ebédre?” kérdéskör megválaszolásával próbálunk eltölteni. Lehet, hogy egy kicsit előbb is végezhetünk ezentúl?

Idén többet sportolok

Idén többet sportolok

Ha már a főzéssel ennyi időt megpróroltunk, semmi nem szab gátat annak, hogy a következő újévi fogadalmunkat, a sportosabb hétköznapokat is valóra váltsuk. Ha eddig teljes mértékben nélkülöztük a sportot a mindennapjainkból, kezdjük a legegyszerűbbel: sétáljunk. Szálljunk le hamarabb a buszról hazafele, vagy egyszerűen csak vacsora után még szellőztessük ki a fejünket egy félórás sétával a lakótelepen. Ne andalogjunk! Ha a rendszeres sétával már megbarátkoztunk, jöhet a futás, sőt, a sok helyen megtalálható kültéri „edzőtermeket” is igénybe vehetjük. Fontos, hogy a mozgás rendszeres legyen, ám a rendszerességet igazítsuk erőnlétünkhöz és időbeosztásunkhoz. Ne feledkezzünk meg a fokozatosságról: ha eddig egyáltalán nem mozogtunk, már a heti egy alkalom is előrelépés és nem fogjuk azt érezni, hogy úl sokat várunk el magunktól – a szervezetünk pedig úgyis szólni fog, ha ennél már többre vágyik. Ha anyagilag is hajlandóak vagyunk áldozni rá, akár egy aerobic bérletet is vehetünk, így nagyobb lesz a nyomás, hogy megjelenjünk az órán, vagy, amennyiben inkább a konditermi edzéseket részesítjük előnyben, egy személyiedzőt is felkérhetünk, hogy állítson össze számunkra egy megfelelő feladatsort.

Idén végre külföldön fogok nyaralni

Idén végre külföldön fogok nyaralni

És végül, a fogadalmak fogadalma: idén végre valóra váltjuk az álmainkat. Az a legjobb ebben a fogadalomban, hogy ha a fenti tanácsokat megfogadjuk, ez a fogadalom szinte önmagát tartja be. Ha odafigyelünk rá, hogy mit eszünk és az miből készül, hogy mindig fogyasszunk szezonzöldségeket, -gyümölcsöket, melyek általában olcsóbbak, hogy bevásárláskor számításba vegyük az akciókat és mindig kihasználjuk a kuponok és promóciók nyújtotta spórolási lehetőségeket… a perselyünk szinte észrevétlenül el kezd dagadni és nyárra a költőpénzt már meg is spórolhattuk álmaink nyaralására, sőt, ha időben elkezdünk tervezni, lehet, hogy a repjegy és a szállás ára is minimálisra csökken.

 

Láthatjuk, hogy a sokszor bukásra ítélt újévi fogadalmak betartása egy kis körültekintéssel és szilárd elhatározással nem is olyan nehéz, arról nem is beszélve, hogy mekkora büszkeség tölti el az embert pusztán már attól, hogy valamit, amit elhatározott, végigvitt. Szóval hajrá, újévi fogadalmakra fel!

2018 © CBA-üzletlánc - All rights reserved - Minden jog fenntartva