Oldalunkon cookie-kat használunk a jobb teljesítmény és testreszabott tartalom érdekében.
Kosár tartalma:
? termék ? Ft értékben
Üdv ?! | Fiókom | Kijelentkezés
Hogyan oldjuk meg a napi ötszöri étkezést?
2019-03-08
Sokan tudják, hogy jobb lenne naponta többször keveset enni, szeretnének is áttérni erre az egészségesebb megoldásra, de egyszerűen nem tudják, hogy kezdjék, mit csomagoljanak, mit vigyenek magukkal, hogyan oldják meg a munkahelyükön vagy azon kívül a "köztes", kisebb étkezéseket.

Összeállításunkban a kezdőknek néhány tippel segítünk, hogy bármilyen pörgős is az életvitelük, ne csak kifogást, de megoldást is találjanak, haladóknak pedig adunk néhány alternatívát, melyekkel színesíthetik a szokásos étkezéseiket. Fontos, hogy hiába eszünk többször egy nap, akkor fogjuk ettől fittebbnek és energikusabbnak érezni magunkat, ha lehetőség szerint kevés gyors felszívódású szénhidrátot fogyasztunk, valamint elegendő mennyiségű folyadékot iszunk!

Reggeli

Nincs mese, igen, fel kell kelni 15 perccel előbb és gondoskodni kell egy mini étkezésről. Egyszerűen képtelenségnek tűnik a szilárd reggeli gondolata? Előfordul, de ne aggódjunk, erre is van megoldás:

  1. Keverjünk a tejeskávénkba egy evőkanál ropogós müzlit vagy granolát! A kávéval együtt könnyen "csúszik" majd a gabona!
  2. Jöhet egy színes, zöldséges smoothie? Készítsük el akár előző éjszaka, hogy reggel csukott szemmel kivehessük a hűtőből és elszürcsölhessük ébredezés közben.
  3. Készítsünk banános fehérjeturmixot! Egy adagolókanál vaníliás fehérje, fél banán, összeturmixolva ízlés szerint vízzel, alternatív tejjel vagy normál tejjel, kevés mézzel vagy édesítővel.

Tízórai

Akik későn kelnek, és általában későn kezdik csak a munkát, sokszor nem különítik el a reggelit és a tízórait, pedig igenis érdemes!

  1. Készítsünk sűrű gyümölcslevet alacsony(abb) cukortartalmú gyümölcsökből. Előnye, hogy elfogyasztásához nem kell leülnünk és kezet mosnunk, és hogy szomjunkat is oltjuk vele! Régóta tudjuk, hogy a gyümölcs fogyasztása kiváló választás az ebéd “előkészítésére”.
  2. Kis dobozban magunkkal vitt, natúr joghurtba kevert zabpehelyből, magvakból, aszalt gyümölcsökből álló tízórainkhoz csak egy kiskanál szükséges, és 5 percnél nem igényel több időt az elfogyasztása.
  3. Egészséges, teljes kiőrlésű péksüteményből (válasszunk igényeinknek megfelelően a teljes kiőrlésű, tönköly, rozsos, adalékmentes, magvas, csökkentett szénhidráttartalmú vagy akár gluténmentes verziók közül) készített sonkás, sajtos, zöldséges szendvics. Szendvicset enni (szinte) bárhol tudunk, fél kézzel is fogyasztható, megfelelő csomagolásban bárhova magunkkal vihetjük, és akár egy meeting szünetében is gyorsan elfogyaszthatjuk.

Ebéd 

Az irodai dolgozók többsége 30 perces ebédszünettel rendelkezik, ami valljuk be, nem sok, ha el is kell menni a kantinba, étkezdébe vagy étterembe, rendelni, majd elfogyasztani az ételt. Állandó napirend és helyszín mellett nem lesz nehéz megoldani az ebéded: főzzünk előre hétvégén, és dobozolva vigyük magunkkal, vagy rendeljünk egészséges menüt egész hétre előre. Ha nem állandó a napirendünk, ha sokat vagyunk úton, bonyolultabb a sztori…

  1. A legtöbb közértben és gyorsétteremben, benzinkúton kapható készre csomagolt, friss saláta, ami remek választás lehet egy teljes kiőrlésű péksütemény vagy wrap kíséretében, azonban vigyázzunk az öntetekkel, melyek egyrészt veszélyesek a cukortartalmuk miatt, másrészt ruhánk épségét is gyakran veszélyeztetik. Kérjük öntet nélkül, vagy öntsünk rá minimális citromlevet/olíva olajat.
  2. Ismét a szendvics… Ahogy tízóraira, úgy ebédre is jó megoldás lehet, ha kellő mennyiségű és jó minőségű alapanyaggal tömjük meg a szendvicsünket. Legyünk kreatívak: tehetünk egy egész szelet sült, natúr csirkemellet is a szendvicsbe, vagy egy egész mozzarellát és 2 maréknyi rukkolát, esetleg avokádót és salátaleveleket, a lényeg, hogy szénhidrátot, fehérjét, zsírt és rostokat is tartalmazzon a szendvicsünk. (Tavasztól őszig vigyázzunk a húsfélékkel és a tojással — hideg helyen tároljuk a szendónkat!)
  3. Minden városban vannak gyrosozók és kifőzdék, ahol a közhiedelemmel ellentétben általában találunk gyorsan elfogyasztható, egészséges alternatívákat is: egy gyros tortillatekercsben vagy a falafelgolyók nem terhelik meg a gyomrunkat és akár útközben is fogyaszthatóak, de a hőtartó pohárban árult levesek is kisegíthetnek minket egy rohanós napon.

Uzsonna

A délutáni időszakban legtöbbünkből előtör a nassolási vágy. Mit tegyünk? Nassoljunk! Akár az irodában, akár útközben: ezek a finomságok egészségesek, könnyű őket magunkkal vinnünk és hozzájárulnak vércukorszintünk stabilitásához:

  1. Magvak! A sótlan mandula, kesu, mogyoró, földimogyoró, dió mind remek választás, ha egy kis nasira vágyunk, ráadásul kis zacskóból vagy dobozból anélkül is a szánkba önthetjük, hogy hozzáérnénk egyesével a magokhoz. Magas zsírtartalmuknak köszönhetően a magvak remek energiaforrásként funkcionálnak.
  2. Étcsokoládé és gyümölcs: egy-két kocka magas kakaó tartalmú étcsoki és egy banán vagy egy nagy alma, amit útközben is el tudunk fogyasztani.
  3. Ha csak 10 másodpercünk van az uzsonnára, pont elég lesz, hogy együnk egy nagy evőkanál mogyoróvajat! Nasi: pipa, energiaszint: pipa!
  4. Főtt tojás! Ha egészségtudatosak vagyunk, s magas fehérjetartalmú uzsonnára vágyunk, légmentesen záródó zacskóban vagy dobozban akár főtt tojást is vihetünk magunkkal uzsonnára. Bár lehet, hogy nem túl esztétikus látvány, de előkészítése és elfogyasztása sem vesz igénybe sok időnket.

Vacsora

Az egész napos rohanás után este, bármilyen későn jutunk is ételhez, akár otthon vagy valahol a városban, együnk! Ne feküdjünk le korgó gyomorral! Lassítsunk le, amíg elkészül az estebéd, kortyolgassunk el egy koffeinmentes gyógyteát vagy egy nagy pohár vizet. Készítsünk vagy rendeljünk magasabb fehérjetartalmú, cserébe alacsonyabb szénhidrát- és zsírtartalmú ételt, kérjünk mellé salátát, savanyúságot is. Fogyasszuk lassan, jól megrágva az ételt, és bárhol is járunk, próbáljunk nyugodtan étkezni, lelassítani az egész napos rohanás után.

 

Fenti tippjeink mindegyikéhez megtalálhatóak a hozzávalók az Online Prímán! Rendeljünk online, dobozoljunk és csomagoljunk a fenti tippek segítségével, és hamar rájövünk: nem is olyan nagy kihívás a munkahelyen, az egész napos rohanásban is betartani a "többször keveset" elvet, és változatosan, egészségesen étkezni.

2018 © CBA-üzletlánc - All rights reserved - Minden jog fenntartva