Oldalunkon cookie-kat használunk a jobb teljesítmény és testreszabott tartalom érdekében.
Kosár tartalma:
? termék ? Ft értékben
Üdv ?! | Fiókom | Kijelentkezés
Zöldség körkép: így tarts vega napot!
2019-05-24 14:50:53
Sokan vannak, akik változatosabb étrendre vágynak, de nem tudják, hogyan fogjanak hozzá. A mi javaslatunk: kezdjék a zöldségeknél. Ha néha-néha tartunk egy vegetáriánus napot, egyszerűen rá vagyunk kényszerítve az új ízekre.

Reggeli

Az egyszerű, margarinnal megkent kenyér mellé elfogyasztott roppanós paradicsom-uborka kombinációtól egészen a rengeteg feltéttel megbolondított omlettig nagyon sokféle harapnivaló közül választhatunk, hogy jól induljon az első vega napunk. Ha az ébredés utáni órákban még kevesebbet bír befogadni a gyomrunk, egy vízzel készült zabkása is ideális lehet. Pakoljuk meg magvakkal és friss gyümölcsökkel, de ha bevállalósabbak vagyunk, pirított gomba, cukkini, vagy sajt is mehet bele – a magvakat erről sem kell lespórolnunk. Akik valami különlegesebb fogásra vágynak, indíthatják egy avokádós energiabombával is a reggelt.

Avokádókrémes szendvics

Hozzávalók

Az avokádókrémhez

A szendvicsekhez

    • 2 szelet kenyér (Minél sötétebb, annál jobb – a teljeskiőrlésűnél ne adjuk alább!)
    • feltét, ízlés szerint: uborka, retek, többféle paradicsom, csíra stb.

Elkészítés

  1. Az avokádókrémhez minden alapanyagot az aprítóba teszünk, és addig keverjük, míg krémes állagúvá nem válik. 
  2. A kenyérszeleteket megpirítjuk, még melegen megkenjük avokádókrémmel, majd ráhalmozzuk a kiválasztott feltéteket.

TIPP: Nem ragaszkodunk a vegán variációhoz? Dobjuk fel sajttal vagy főtt tojás szeletekkel a szendvicseket!

 

Tízórai

Ha egyébként nem vagyunk a sokszor keveset híve, nem biztos, hogy éppen a húsmentes napunkon érdemes elkezdeni, de ha amúgy is szoktunk tízóraizni, jó ha van erre is tervünk. Legyen nálunk egy müzliszelet, valamilyen gyümölcs, de akár zöldségben is gondolkodhatunk. Mondjuk zellerszárban, amit humuszba mártogatunk. A laktató reggeli után azonban valami könnyedebbel érdemes készülni: nekünk a gyümölcsjoghurtra esett a választásunk.

Gyümölcsös joghurt

Hozzávalók

Elkészítés

  1. A gyümölcsöt felaprítjuk, ha szükséges.
  2. A hozzávalókat egy tálban összekeverjük.

 

Ebéd

A vegetáriánus és vegán étrendek esetén nagyon kell figyelnünk arra, hogy a hús elhagyása miatt kieső kalóriákat és tápanyagokat pótoljuk. Célszerű beiktatnunk az étrendünkbe a hüvelyeseket: babot, lencsét stb., de ha a ritka húsmentes ebédek miatt nem is akarjuk a tápértékekbe ilyen nagyon beleásni magunkat, a kalóriaveszteség miatti éhségérzetet akkor is el kell kerüljük. Fogyasszunk gabonaféléket ebédre: rizst, hajdinát, tönkölyt, tésztát, tortillát… Lehetőségeink tárháza végtelen. Nálunk nagy népszerűségnek örvend a tortilla, ami rizses-lencsés raguval megtöltve egyenesen mennyei, de egy egyszerű erdei gombás rizottó, vagy egy csicseriborsó fasírttal készült hamburger is remek választás lehet, az ezerféleképpen variálható tésztákról nem is beszélve. A fűszeres ízek szerelmeseinek azonban a legjobb ilyenkor az indiai konyha felé tekinteni és ott keresni valami pazar megoldást.

Csicseriborsó raguval töltött samosa

Hozzávalók

A tésztához

A töltelékhez

A tálaláshoz

  • medvehagymás chutney
  • fűszeres szilva- vagy mangóchutney

Elkészítés

  1. A tésztához összedolgozzuk a hozzávalókat, majd az így kapott, keményebb állagú alapunkat egy órát pihentetjük.
  2. Amíg a tészta pihen, elkészítjük a tölteléket. Egy száraz serpenyőben megpirítjuk a koriandert és a római köményt, majd a tűzhelyről levéve mozsárban összetörjük, a többi szárított fűszerrel összekeverjük.
  3. Most mehetnek vissza a fűszerek a serpenyőbe. Ha már illatoznak, hozzájuk keverjük az apróra kockázott gyömbért is, majd jöhetnek a zöldségek. Amikor már mindenhol átjárta a fűszer őket, hagyjuk egy kicsit pirulni.
  4. Ha a zöldségeink kissé megpirultak, felöntjük őket annyi vízzel, hogy éppen ellepje őket, majd 25-30 perc alatt az egészet puhára főzzük. Ha a ragunkat ekkor túl levesnek találjuk, fedő nélkül hagyjuk, hogy elfője a levét. Nem baj, ha összetörik a zöldség, sőt!
  5. Végül, mielőtt levesszük a tűzről, a raguba keverjük a felaprított koriander szálakat is.
  6. Egy óra leteltével kis golyókat formázunk a tésztából, amiket egy zsíros/olajos felületen köralakúra nyújtunk, majd a köröket megfelezzük.
  7. A félkörökből tölcsért formálunk a tenyerünkben, az oldalakat vízzel összeragasztjuk, megtöltjük a töltelékkel, majd, ismét vizet használva ragasztóként, a tetejét összenyomkodjuk, ezzel bezárva a tölcséreket.
  8. Az így elkészült batyukat közepesen forró olajban aranybarára sütjük.
  9. Tálaláskor a chutneykat kis tálakban helyezzük az asztalra, hogy mindenki a kedvére mártogathasson belőlük.

 

Uzsonna

Noha a tízórainál még azt mondtuk, hogy ha nem szoktunk hozzá, el is hagyhatjuk, az uzsonnát – erről meg vagyunk győződve – mindenkinek be kellene vezetnie. Jön a nyár, így rengeteg opciónk van: egy gombóc fagyi, egy nagy pohár jegeskávé, egy gyümölcsshake, egy gyümölcssaláta, vagy akár csak egy marék mogyoró is megteszi: a lényeg, hogy fogyasszunk pár falatot délután. Ezzel nemcsak a pocakunknak teszünk jót, de lelkileg is könnyebb lesz: ebéd után végre nem a munka végét fogjuk várni, és sokkal gyorsabban telik így az idő.

 

Vacsora

A vacsorát a reggelihez hasonlóan érdemes összeállítani, csak valamivel szerényebb adagban. Ma már remek gabonakolbászokat lehet kapni, megpakolhatjuk azzal a szelet kenyerünket. Készíthetünk egy könnyű salátát, amit pirított kenyérkockákkal gazdagítunk, vagy ha sok lett, akár az ebéd maradékát is megehetjük. A mi nagy kedvencünk egy kicsit azonban kevésbé hétköznapi: a szotyikrémes kenyér.

Szotyikrém (több adag)

Hozzávalók

Elkészítés

  1. A napraforgómagot egy serpenyőben szárazon átpirítjuk.
  2. Az összetevőket egy aprítógépbe tesszük és krémesre mixeljük. A vizet annak megfelelően adagoljuk, hogy mennyire szeretnénk krémesre a kencénket. Vegyük figyelembe, hogy a napraforgó mag eleve olajos, így tényleg nem kell sok vizet hozzáadagolnunk.

 

Nasi

Ha a fenti menü után még éhesek maradnánk, és az esti mozi mellé mindenképp szeretnénk még valami rágcsálnivalót magunkhoz venni, essen a választásunk a popcornra, a répagolyókra, esetleg egy kis gyümölcsre, amit egy-két kocka étcsokival is megbolondíthatunk. 

 

Láthatjuk, hogy egy kis tervezéssel nem is olyan nagy kihívás összerakni egy húsmentes menüt, de ha a teljes vega nap gondolata egyelőre még egy kicsit soknak tűnik, elég, ha az első hetekben csak egy-egy vegetáriánus főétkezést vezetünk be.

Sőt, a változatos konyhai kihívásokhoz nem is kell feltétlenül csak zöldségekben gondolkodnunk. Töltsünk egy picit több időt a heti menü megtervezésével: nézegessünk recepteket (akár itt a Príma magazinban, akár máshol), mentsük őket egy helyre és állítsuk össze már hétvégén a következő napok reggeli-ebéd-vacsora terveit!

Ha pedig már úgyis egy helyen az összes recept, írjuk meg belőlük a bevásárlólistánkat és irány az Online Príma! Az online rendeléssel nemcsak a receptek keresgélésére szánt időt nyerhetjük vissza, de egyből változtathatunk is a menün, ha közben valami még eszünkbe jut.

Tegyünk egy próbát! Megéri.

2018 © CBA-üzletlánc - All rights reserved - Minden jog fenntartva