Oldalunkon cookie-kat használunk a jobb teljesítmény és testreszabott tartalom érdekében.
Kosár tartalma:
? termék ? Ft értékben
Üdv ?! | Fiókom | Kijelentkezés
Megdöbbentő számok az online vásárlásról
2017-05-10
Azt mindenki tudja, hogy egyre többet vásárolunk online világszerte… de mennyi is pontosan az annyi? Mennyire népszerű az élelmiszervásárlás? Mikor vásárolunk online? Az év melyik napján vásárolunk a legtöbbet? És hol akad meg a legtöbb felhasználó? Jöjjön néhány meglepő érdekesség a webshoppingról!

Az online vásárlás eddig leginkább a ruhákra és szépségtermékekre koncentrált, ám napjainkban egyre többen fedezik fel, hogy a napi vagy heti bevásárlást is könnyedén lehet online intézni. Angliában például egy év alatt 29 százalékkal nőtt az online vásárlók száma, 2016-ban a forgalom pedig elérte a 9,8 milliárd fontot. A britek fele már szokott online vásárolni, 11 százalékuk pedig már minden élelmiszert az interneten szerez be.

...Aminek van némi romantikája, hiszen minden az egyik legjobb étellel, a pizzával kezdődött: az első online rendelést ugyanis a Pizza Hut tette lehetővé, 1994-ben.

De miért vásárolnak egyre többen online? A britek 66 százaléka egyszerűen nem szeretne boltokba, emberek közé menni, 33 százalékuk szerint pedig a webshopban könnyeben tudják követni, mennyit költöttek – és mire: elég csak rá-rápillantani az online bevásárlólistára. Apropó bevásárlólista… A nők 69 százaléka és a férfiak 52 százaléka készít bevásárlólistát, ha a boltba indul.

Persze az online bevásárlásnak vannak más jó oldalai is. Például, hogy nem nekünk kell cipekednünk. A Prímánál online bevásárláskor például korlátlan mennyiségben vásárolhatunk, így nyugodtan rendelhetünk egész hónapra tartós tejet, ásványvizet vagy sört.

Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy online bevásárolni gyorsabb, mint boltba járni. A Time Use Institute felmérése szerint egy átlagos bevásárlás 41 percig tart, és átlagban heti másfélszer jutunk el a boltba. Vagyis évente körülbelül 53 órát töltünk a sorok között. Míg egy online bevásárlás akár egy ebédszünet alatt lebonyolítható. És általában akkor is bonyolítják le.

A férfiak 77 százaléka és a nők 68 százaléka ugyanis az ebédszünetében szeret online vásárolni – egy másik felmérés szerint pontosan 11:25-kor.

A világ egyik legnagyobb webshopjában, az Amazonon őrületes forgalom van: csúcsidőben másodpercenként 320 terméket adnak el. Az Amazon felhasználóinak 85%-a leginkább a kiszállítási költség miatt hezitál vásárlás előtt. Ez nem jelenthet problémát a Prímánál, hiszen a kiszállítási árak adottak, nem kilométerekhez vagy időhöz kötöttek: Budapest területén belül a házhozszállítás 499 Ft, Budapesten kívül pedig 899 Ft. Nincs meglepetés és pluszköltség!

Az emberek 41%-a az online vásárlást azért nem fejezi be, mert túl bonyolultnak tartja beütni a bankkártyája adatait. Ez az a helyzet, ami a Prímánál nem történhet meg, hiszen a fizetés megoldható készpénzzel is a futár érkezésekor.

Sokan úgy gondolják, hogy az online shopping legsűrűbb napja a fekete pénteket követő Cyber Monday – ám erről szó sincs. A legtöbb termék november 11-én kel el, a kínai Szinglik napján, amikor is a boltok arra bíztatják az egyedülálló vásárlókat, hogy küldjenek maguknak ajándékot. 2016-ban csak ezen a napon 17,8 milliárd dollárt költöttek el a kínaiak... magukra!

2018 © CBA-üzletlánc - All rights reserved - Minden jog fenntartva