Oldalunkon cookie-kat használunk a jobb teljesítmény és testreszabott tartalom érdekében.
Kosár tartalma:
? termék ? Ft értékben
Üdv ?! | Fiókom | Kijelentkezés
Tippek, hogy tedd egészségesebbé a magyar fogásokat!
2017-05-19
A magyarok az egész világban híresek arról, hogy szeretnek enni. Ez pedig nem is csoda, hiszen a magyar konyha klasszikus fogásai nem véletlenül tettek szert nemzetközi hírnévre gazdag ízviláguk miatt. Ám valljuk be: ételeink néha nem a legegészségesebbek… Míg ükanyáink, a receptek tökéletesítői, korukban még nem igazán figyeltek a kalóriákra, és arra, hogy mi teljes kiőrlésű és mi nem, napjainkban ezekre a kérdésekre már óriási hangsúlyt fektetünk, ahogyan arra is, hogy mindent minél egészségesebben készítsünk el. De hogyan érhetjük ezt el a magyar fogásoknál? Elárulunk néhány egyszerű tippet!

Kezdjük a húsnál!

A magyar ételeknél előszeretettel használunk sertéshúst, melynek bár valóban karakteres íze van, nagy mennyiségben – és bizony a pörköltből nagy adagot mer az ember – abszolút nem egészséges. Ha kicsit tudatosabban akarunk főzni, vásároljunk inkább pulyka vagy csirkehúst, esetleg soványabb marhahúst. Az állaguk valóban kicsit más, és lehet, hogy picit a fűszerezésen is kell változtatni, de egy kis kísérletezéssel csodákat lehet tenni!

Ha pedig már sertés...

Hagyjuk a sertészsírt is! Bár érthető, hogy sokan nem szívesen főznek magyaros ételt például olíva olajból, ma már bárhol könnyen beszerezhető például kókuszzsír is, ami ráadásul többször is felhasználható, így nem csak egészségesebben, de gazdaságosabban is főzhetünk!

Alapvetően, a húscentrikusság...

...Nem a magyar konyha legszimpatikusabb arca. Mindannyian megtanultuk, hogy akkor jó a leves, ha megáll benne a kanál, de ez nem azt jelenti, hogy mindenképpen rengeteg hússal kell főzni. És nem, nem is mindenképpen a galuskára gondolunk plusz töltelékként. Inkább tegyünk a levesbe több zöldséget – az sose árthat!

Ha pedig már a galuskánál tartunk...

Nem muszáj mindig mindent fehérlisztből készíteni! Próbáljuk meg a galuska tésztáját teljes kiőrlésű lisztből összeállítani, de készíthetünk például árpás galuskát is. Ha pedig tésztát raknánk a levesbe, figyeljünk a mennyiségre. Nem mindenképpen a megszokott adag a jó, lehet elég a kevesebb is…

A köretek

Vannak nagyon egyszerű tippjeink is: fehér rizs helyett használjunk barnarizst, a burgonya mennyisége ne legyen több, mint a salátáé, és… a főzelék mellé valójában abszolút nem kell kenyér.

Apropó saláta

Az uborkasalátát ne töltsük fel fél kilogramm fehér cukorral! Használjunk inkább mértékkel egy kis nádcukrot vagy más fajta édesítőszert!

Tejföl helyet kefirt!

Sok magyar étel szépsége abban rejlik, hogy még tálalás után is lehet tovább ízesíteni. Például milyen jó is, mikor a pörköltöt vagy uborkasalátát még feldobjuk egy kis – na jó, sok – tejföllel, ugye? Finomnak valóban finom, de egy zsírgazdag tejföl rengeteg plusz kalóriát jelenthet – a plusz alatt pedig valójában feleslegeset értünk. Inkább válasszuk ki az alacsony zsírtartalmú tejfölt. Vagy ami még jobb: inkább vásároljunk kefirt! Sok különbséget nem fogunk érezni, de sokkal egészségesebben járunk el!

Tárazzunk be egészségből!

Valójában nem is kell sok dolog ahhoz, hogy megreformáljuk a magyar konyhát: pulykahús, csirkehús, kókuszzsír, teljes kiőrlésű liszt, kefir, barnarizs, nádcukor… Némely termékből pedig meg is érheti felraktározni. Erre például tökéletes lehet a Príma online bevásárlás – hiszen ki szeretne ennyi mindent hazacipelni, főleg, ha mindent gyorsan és könnyedén rendelhetünk meg az interneten is, az árut pedig egyenesen ajtónk elé hozzák?

Gyorsan és könnyedén! Pont, mint a magyaros ételek megoldásainkkal.

2018 © CBA-üzletlánc - All rights reserved - Minden jog fenntartva