Oldalunkon cookie-kat használunk a jobb teljesítmény és testreszabott tartalom érdekében.
Kosár tartalma:
? termék ? Ft értékben
Üdv ?! | Fiókom | Kijelentkezés
Volt szálka, nincs szálka…
2016-10-29
A legutóbbi halfogyasztási szokásokat kutató felmérés szerint azok az emberek, akik kevés halat fogyasztanak, sokszor a szálkáktól tartanak, ezért kerülik a halételeket. Pedig félelmük hiábavaló: két módszer is létezik a szálkák eltüntetésére, amelyek segítségével biztonságosan fogyaszthatóak a szálkás halak is.

Ha a halat szeletbe, rántva, esetleg halászlébe főzve szeretnénk elfogyasztani, a „szálkamentesítés” legjobb módja az irdalás. Elsőre talán nem könnyű, de kis gyakorlással könnyen elsajátítható technika. A szálkákat tartalmazó halfilét bőrrel lefelé egy vágódeszkára helyezzük. Egy hosszabb (minimum 20 cm) pengéjű szakács- vagy filéző késsel a filén keresztirányú bevágásokat metszünk, nagyjából 3-4 milliméterenként. Figyeljünk arra, hogy a halat bőrig vágjuk be, de a bőrt ne vágjuk át, mert szétesik a halszelet. Ha megvagyunk az irdalással, a filét tetszőleges méretű darabokra vágjuk. A szeleteket besózzuk, 2–3 órát hagyjuk, hogy sóban álljon, majd tetszés szerint felhasználjuk. Az így elkészített halszeletben a szálkák észrevehetetlenek lesznek.

A másik, egyszerűbb módszer a darálás. Ha a szálkás halhúst egyszer vagy kétszer átdaráljuk, a szálkák garantáltan eltűnnek. Az így előkészített halat a hagyományos darált húshoz hasonlóan használhatjuk fel, készíthetünk belőle fasírtot, halpogácsát, de minden olyan ételbe beletehetjük, amelybe egyébként is darált húst tennénk. Bátran lehet próbálkozni halas töltött káposztával, töltött paprikával, hortobágyi húsos palacsintával vagy akár halból készült Stefánia vagdalttal is: új ízek születhetnek ezen kísérletezésekből, amelyekkel változatosabbá tehetjük étkezésünket. A lehetőségeknek csak a fantáziánk szab határt, és ha a halat belecsempésszük mindennapjainkba, egészségünkért is sokat teszünk!

2018 © CBA-üzletlánc - All rights reserved - Minden jog fenntartva