Oldalunkon cookie-kat használunk a jobb teljesítmény és testreszabott tartalom érdekében.
Kosár tartalma:
? termék ? Ft értékben
Üdv ?! | Fiókom | Kijelentkezés
Őszi egészségforrások
2017-11-06
Közeledik a hideg idő, ilyenkor pedig fokozottan figyelnünk kell arra, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű vitamin, illetve tápanyag kerüljön a szervezetünkbe, hogy az ellenállóképességünk rendben legyen. Szerencsére az ősz is tartogat bőven szezonális finomságokat, amelyeknek a fogyasztásával egészségesek maradhatunk a hűvösebb évszakban is.

Szőlő

Az egyik legnépszerűbb idénygyümölcs: finom, könnyű desszertnek is kiváló és természetesen nagyon egészséges. Azon felül, hogy a szőlőből elsőrendű bor, sherry, vagy pálinka készíthető, megannyi hasznos tulajdonsággal büszkélkedik. Kiváló káliumforrás, de tartalmaz temérdek ásványi anyagot, mint például vasat, magnéziumot, cinket és szelént, továbbá természetesen vitaminokat is, mint B- és C-vitamin különböző változatai. Igazi csodagyümölcs: vízhajtó, méregtelenítő, de nem csak ezt a részét serkenti a testnek; erősíti az idegrendszert és feszültségoldó is egyben. Rákmegelőző hatása mellett még a premenstruációs tüneteket is enyhíti. A szőlő tehát tökéletes tápanyagforrás.

Recept tipp

Készítsünk szőlő-shaket! Tegyünk egy mixerbe fél kiló megmosott szőlőt, mehet hozzá 1 dl tej, és 400 g joghurt. Turmixoljuk össze, majd fogyasztás előtt szűrjük le a shaket!

Sütőtök

Miért fogyasszunk minél gyakrabban sütőtököt? Például, mert ásványi anyagban és vitaminban gazdag zöldség, továbbá kifejezetten gyógyító hatással bír. Alkalmas gyulladásos betegségek kezelésére, enyhíti az asztma tüneteit és serkenti a máj működését is. Nem elhanyagolható tulajdonsága, hogy a külsőnknek is jót tesz: szebbé varázsolja a bőrt, valamint nagy segítséget nyújt a pattanások kezelésében. Feszesebbé teszi, sőt, a benne található karotinnak köszönhetően barnít is.

Recept tipp

Pirítsunk össze 1 fej hagymát 10 dkg szalonnával, majd dobjunk rá 1 kg meghámozott, felkockázott, tököt. Fűszerezzük sóval, borssal, szerecsendióval és curryvel (utóbbi kettővel csak csínján), majd öntsünk rá vizet, hogy ellepje a mixet. Lefedve 10 perc alatt megpuhul, ekkor mehet bele 2 evőkanál tejföl, és jöhet is a turmixolás! Tűzhelyre visszatéve, takaréklángon pár percig főzzük, amíg fel nem forr, és ezek után nincs is más dolgunk, mint hogy ízlésesen tálaljuk reszelt sajttal, levesgyönggyel vagy akár pirított magvakkal.

 

Cékla

A cékla, fenti társaihoz hasonlóan dúskál a vitaminokban és ásványi anyagokban: található benne A-, B-, C-vitamin, sok kalcium, kálium, magnézium, vas, és ezek mellett még szuper antioxidáns-forrás is. Vérképző hatása jól ismert, és kiválóan hat a májra is, továbbá jó méregtelenítő. Ha még ez sem lenne elég, véráramlást és alacsony vérnyomást segítő tulajdonsága révén fokozza a fizikai állóképességet, valamint az agyműködést.

Recept tipp

Egyszerű köretnek, vagy akár mártogatósnak készítsünk joghurtos céklasalátát almával, ami mellesleg szintén egy szuperegészséges idénygyümölcs! Hámozzunk meg egy almát és egy céklát, majd reszeljük le őket. Mehet hozzá egy citromból nyert lé, és már el is keverhetjük 2 dl joghurttal. Mértékkel szórhatunk hozzá némi őrölt fűszerköményt is. Egészségre fel!

 

Jó lenne mind a háromból feltölteni az éléskamrát és a recepteket is elkészítenéd, de félsz a cipekedéstől? Az biztos, hogy nem lenne könnyű a csomag! De ki mondta, hogy cipekedni kell? Irány a Príma Online és vásárolj be az interneten. Fizess kártyával vagy a futárnak készpénzzel és kezdődhet is a főzés!

2018 © CBA-üzletlánc - All rights reserved - Minden jog fenntartva